Algemene voorwaarden
Artikel 1 – Algemeen
Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op de totstandkoming en uitvoering van alle overeenkomsten tussen Bo Loopmans en de klant.
Artikel 2 – Totstandkoming van de overeenkomst
De overeenkomst komt tot stand nadat de klant gevraagd heeft om een behandeling en Bo Loopmans aangegeven heeft die behandeling uit te zullen voeren.
Artikel 3 – Verplichtingen van Bo Loopmans
3.1 Bo Loopmans staat er voor in dat de door haar verrichte werkzaamheden beantwoorden aan de overeenkomst en worden uitgevoerd met goed en zorgvuldig vakmanschap en met gebruikmaking van deugdelijke materialen en middelen.
3.2 Bo Loopmans licht de klant in over de aard en de omvang van de behandeling, de te verwachte resultaten en eventuele risico’s van de behandeling.
3.3 Bo Loopmans voert geen behandelingen uit die buiten haar beroepscompetenties vallen.
Artikel 4 – Verplichtingen van de klant
4.1 De klant dient alle gegevens aan Bo Loopmans te verstrekken, die redelijkerwijs noodzakelijk zijn voor het goed uitvoeren van de behandeling.
4.2 De klant dient vooraf aan het sluiten van de overeenkomst Bo Loopmans op de hoogte te brengen van eventuele specifieke wensen.
Artikel 5 – Voorschot
5.1 Bij boeking dient de klant een niet terugvorderbaar voorschot te betalen.
5.2 Bij annulatie van de afspraak ten laatste 48 uur voor de geplande datum kan dit voorschot gebruikt worden voor een herboeking die plaatsvindt binnen de drie eerstkomende maanden.
5.3 Bij annulering binnen de 48 wordt het voorschot ingehouden en dient de klant 20% van het totaalbedrag van de behandeling te betalen.
5.4 Het voorschot wordt in GEEN geval terugbetaald.
Artikel 6 – De voor- en nazorg instructies
6.1 De klant verbindt zich ertoe voor- en/of nazorg instructies, die door Bo Loopmans verstrekt worden, goed na te lezen en deze na te leven voor het beste resultaat.
6.2 Bo Loopmans is niet aansprakelijk voor snellere vervaging of oneffenheden veroorzaakt door het niet opvolgen van de voor- en/of nazorg instructies.
6.3 Indien de afspraak ter plaatse of binnen 48 uur voor de afspraak geannuleerd dient te worden omdat er geen rekening gehouden werd met de voor- en/of nazorg instructies wordt het voorschot ingehouden en dient de klant 20% van het totaalbedrag te betalen.
Artikel 7 – Lippigmentatie/Lipblush
Indien er een afspraak voor “Lippigmentatie/Lipblush” geboekt wordt en de klant last heeft van koortsblaasjes, dient de klant Bo Loopmans per WhatsApp op het nummer +32(0)485552353 hiervan op de hoogte te brengen. Bo Loopmans geeft in dit geval de klant essentiële en bijkomende informatie omtrent de voorzorg instructies. Indien de klant zich hier niet aan houdt waardoor de afspraak niet tijdig verplaatst kan worden, wordt het voorschot eveneens ingehouden en dient de klant 20% van het totaalbedrag te betalen. De klant dient Bo Loopmans minstens één week voor de afspraak hiervan op de hoogte te brengen. In ontkennend geval is Bo Loopmans niet verantwoordelijk voor complicaties.
Artikel 8 – Annulatie
8.1 Annuleringen of wijzigingen dienen ten laatste 48 uur voor de afspraak gemeld te worden per Whatsapp op het nummer +32(0)485552353.
8.2 Bij annulatie van de afspraak ten laatste 48 uur voor de geplande datum wordt dit voorschot éénmalig gebruikt voor een herboeking binnen de drie eerstkomende maanden.
Artikel 9 – No – shows
9.1 De klant die niet komt opdagen op een afspraak, zonder Bo Loopmans hiervan te verwittigen zal geschrapt worden uit het boekingssysteem van Bo Loopmans.
9.2 Hiervan kan eenmalig worden afgeweken indien het volledige bedrag van de nog uit te voeren behandeling op voorhand wordt gestort op het rekeningnummer BE61735060395117 met vermelding van de volledige naam van de klant.
Artikel 10 – Te laat komen
De klant die verhinderd is en later op de afspraak zal aankomen, dient Bo Loopmans zo snel mogelijk te verwittigen per Whatsapp op het nummer +32(0)485552353. Indien de klant meer dan vijftien minuten later dan de afgesproken tijd komt, wordt de afspraak geannuleerd en het voorschot ingehouden. De klant dient online een nieuwe afspraak te maken.
Artikel 11 – Zwangerschap
SPMU en medische tatoeages worden afgeraden tijdens zwangerschap en/of borstvoedingsperiode. Bo Loopmans is niet aansprakelijk voor mindere resultaten of ongemakken die optreden door de behandeling indien de klant alsnog de behandeling laat uitvoeren.
Artikel 12 – Voormalige PMU
De klant die reeds eerder (semi) permanente make-up heeft laten uitvoeren in een ander instituut dient Bo Loopmans voor het maken van de afspraak een duidelijke foto door te sturen per Whatsapp op het nummer +32(0)485552353. Op basis
hiervan zal Bo Loopmans de klant verder adviseren. Indien de klant geen foto gestuurd heeft kan het zijn dat de afspraak hierdoor niet kan plaatsvinden
wegens de voormalige (S)PMU. In dit geval wordt het voorschot ingehouden en dient de klant 20% van het totaalbedrag te betalen.
Artikel 13 – Bijwerkingen
Een bijwerking is een behandeling die bij Bo Loopmans plaatsvindt nadat de klant reeds een eerste sessie in het instituut heeft gehad. Indien een eerste sessie in een ander instituut heeft plaatsgevonden, kan er geen bijwerking bij Bo Loopmans ingeboekt worden.
Artikel 14 – Bijkomende bijwerking binnen de drie maanden
Een extra touch-up (3de sessie) kost 50 euro indien deze binnen de eerste drie maanden na de eerste bijwerking plaatsvindt. De bijkomende bijwerking binnen de drie maanden is slechts eenmalig geldig.
Artikel 15 – Recht tot annulatie bij verkeerde inboeking De klant dient ten alle tijden na te kijken of de juiste behandeling ingeboekt werd. De afspraak kan gewijzigd worden indien de klant dit ten laatste 48 uur voor de afspraak aanvraagt.
Artikel 16 – Verplichting tot het inplannen van een bijwerking
De klant staat in voor het tijdig inboeken van een bijwerking of een touch-up. Indien dit niet tijdig gebeurt, is Bo Loopmans niet verantwoordelijk voor eventuele meerprijs die betaald dient te worden voor de juiste behandeling.
Artikel 17 – Persoonsgegevens
De klant is verantwoordelijk voor het invullen van juiste gegevens. Indien de gegevens incorrect ingegeven worden, kan dit tot het niet ontvangen van cruciale informatie leiden over de behandeling incl. de herinneringsmail.
Artikel 18 – Kinderen
Kinderen worden niet toegelaten tot het instituut. Dit omdat Bo Loopmans de veiligheid van de klant, hygiëne en rust tijdens de behandelingen wil garanderen.
Artikel 19 – Voor- en na- foto’s
Tijdens elke behandeling worden er voor- en na- foto’s getrokken. Deze foto’s dienen om de progressie van de behandeling bij te houden en kunnen voor commerciële doeleinden gebruikt worden. Indien hiervoor geen akkoord wordt gegeven, dient de klant dit voor de behandeling te melden.
Artikel 20 – Betalingen ter plaatse
Bo Loopmans accepteert enkel betalingen in contanten, per bankkaart of mobiele betalingen.
Artikel 21 – Aansprakelijkheid
21.1 Bo Loopmans is niet aansprakelijk voor schade, die ontstaat als gevolg van onjuiste en/of onvolledige informatie over lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding.
21.2 Bo Loopmans is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de klant heeft meegenomen naar het instituut.
Artikel 22 – Toepasselijk recht en bevoegde rechtbank
4
De overeenkomsten gesloten door Bo Loopmans, en alle andere verbintenissen van Bo Loopmans zijn uitsluitend onderworpen aan het Belgische recht. De hoven en rechtbanken van Antwerpen, waar toepasselijk de afdeling Antwerpen daarvan, zullen bevoegd zijn om kennis te nemen van elke vordering die zou voortvloeien uit de door Bo Loopmans gesloten overeenkomsten en aangegane verbintenissen, onverminderd het recht van Bo Loopmans om zich tot een andere bevoegde rechter te wenden.